Wednesday, May 14, 2008

Jag kan inte gå utan din luft, i mina lungor...

musikcafé, café barbro på norra skolgatan. es3d musik-teater på heleneholm. min kära vän emma och hennes klasskamrater satte upp en liten föreställning till min och mina närmastes förtjusning. nu är det bara att se fram emot heleneholm-treornas musikal så här innan studenten; folk och rövare i kamomilla stad. NOSTALGI! det var bara mitt favoritband när jag var liten. jag lyssnade på det så mycket att det gick sönder. ett litet vitt band, med liten blå text...jag saknar kasper och jesper och jonathan.

förutom kamomilla var jag för övrigt frälst i klas klättermus. jag tillsammans med min då bästa vän andreas gick tillsammans med våra mammor på tre föreställningar på nöjesteatern under samma säsong. ahh, vad kan jag varit...tre år kanske. goda tider det.

i asien pratade vi mycket om förr. kanske var det för att många av oss inte känt varann så där speciellt länge. häjkån bäjkån, systrarna klack, jakten på den röda rubinen, bangzulu, fångarna på fortet, resan till melonien, krakels abc, den oändliga historien, och det där programmet där de läste böcker, med tågbanan som åkte upp för ett berg i början, och pettsson och astrid lindgren och allting därimellan...det pirrar i hela kroppen. men det kan bero på många saker... =)

jag ska nog dra mig till stadsbiblioteket i veckan och gå på barnavdelningen. försöka hitta de böcker jag så envist lånade varje gång vi gick dit när jag var yngre...inte ens säkert de finns kvar. har för mig att jag redan varit och kollat en gång. men det skadar inte att kolla en gång till.

nu ska jag nog se en film från förr.

något som känns... typ som: we are young, heartache to heartache we stand, no promises, no demands, love is a battlefield. haha, you gotta love the 80's.

1 comment:

Anonymous said...

Nu måste vi fara...Adjöööken Adjööö! Lalala =)